24 Temmuz 2012 Salı
Siz işinizi, onlar ofisinizi yönetsin
Ofis kirası ve giderlerini üstlenmek istemeyen pek çok girişimci ofis kiralamak yerine sanal ofislere yöneliyor. Bu alanda 2010 yılından beri hizmet veren eOfis gelen ilgi doğrultusunda İstanbul Anadolu Yakası ve Ankara'da da ofis açma yönünde arayışlara başlamış.
Büyük şehirlerin prestijli lokasyon ve binalarında her geçen gün artan ofis kiraları ve genel giderler beraberinde şirketlere ödeme sıkıntıları da getiriyor. Son yıllarda yaşanan ekonomik krizlerle birlikte girişimciler özellikle ofisi kiralayıp yatırım yapmak yerine, farklı alternatiflere yöneliyor.
Bu alternatiflerden en avantajlı olanlarından bir tanesi de sanal ofisler. Yaklaşık 2 yıldır İstanbul EGS Business Park Bloklarında faaliyet yürüten eOfis de bu alanda verdiği hizmetle öne çıkan şirketlerden.
2010 yılında kurulan eOfis 700 metrekarelik alanda, aynı anda 150 kişiye birebir hazır ve sanal ofis hizmeti veriyor. Dünyada ve Türkiye’deki diğer ofislerden en büyük farkı ise uluslararası görüşmelerin rahatlıkla ve sorunsuz olarak yapılabileceği yüksek kalitedeki toplantı salonları, ortak hazır ofis kullanımı ve kullandıkça öde sistemi. Günlük ve saatlik olarak ofis kullanım imkânı sunan bu sistemi özellikle vaktinin çoğunu ofis dışında geçiren iş sahipleri tercih ediyor.
Yeni ofisler yolda
Kurulduğu günden bu yana kullanıcılarının yüzde 45’inin yabancı şirketler olduğunu söyleyen eOfis Genel Müdürü Arzu Kaliç, Amerika ve Avrupa’da oldukça yaygın olan bu sistemin Türkiye’de de daha çok yabancı firmalar ve yeni girişimciler tarafından tercih edildiğini belirtiyor. Henüz yolunda başında olmalarına rağmen hedeflerinin ulusal bir firma olarak Türkiye hazır ofis sektöründe ciddi bir pay almak olduğunu söyleyen Kaliç, 2012 yılı bitmeden İstanbul Anadolu Yakası ve Ankara’da da bir ofis daha açacaklarını söyledi. eOfis yöneticilerinin daha sonraki hedefi ise yurt çapında diğer illerde, özellikle iş ortaklığı ile büyümek.
Kontratta esnek seçenekler
eOfis ev ortamında çalışabileceğiniz rahatlıkta bir çalışma ortamı hazırlamayı, yüksek kalitede hizmet vermeyi kendine hedef koymuş. Hemen hemen her sektörden kiracısı olan eOfis’te, küçük işletmeler şirket yasal adreslerini buraya taşıyıp ofisin tüm imkânlarını kullanırken daha büyük şirketler irtibat ofisi, kısa süreli ofis ve toplantı odalarını kullanıyorlar.
Şirketler eOfis'i seçtiğinde hiç bir yatırım yapmadan prestijli bir adres ve modern bir ofis ortamında işlerine hemen başlayabiliyor. Ofisi kullanırken de, ofisin aidatı, elektrik, internet, otopark, su, havalandırma, ısıtma, soğutma, temizlik, güvenlik, mutfak, resepsiyon, sekreterlik gibi giderlerini ve sorunlarını düşünmeden sadece işine konsantre olabiliyor. Üstelik girişimciler eOfis’e bir saatten bir yıla kadar istediği sürelerde kontratlar da düzenletebiliyor.
eOfis avantajları
■ Yatırım yok.
■ Hiç bir genel gider yok.(Elektrik, aidat, internet, otopark, temizlik, güvenlik)
■ Genel personel gideri yok (Sekreter, Mutfak personel)
■ Esnek kontrat süresi
■ Telefonlarınıza bakan resepsiyonist
■ Tam donanımlı toplantı odalarını ve ofisleri kullandıkça ödeme.
■ Ofis içinde ihtiyaçlara göre hızlı büyüme ve küçülme.
23 Temmuz 2012 Pazartesi
Sanal ofis mi arıyorsunuz? Dikkat edeceğiniz noktalar..
Sanal ofis henüz yeni başlamış
birkaç yıllık bir kavram olduğundan hakkında çok fazla bilgi bulmak mümkün
olmayabiliyor. Sanal ofis kiralamaya karar verdiyseniz görüşmeye gittiğinizde
dikkat etmeniz gereken noktalara da değinmek isterim.
1.Sekreterya. Sekreterya hizmeti
tamamen ücretsiz mi? Yoksa belli bir telefon görüşme sayısı sınırı olup
sonrasında ücretlendirme var mıdır?
2.Sekreterya. Sekreterya hizmeti
bütün çalışanlarınızı kapsıyor mu? Çalışanlarınızın telefonlarına da sanal ofis
sekreteryasının cevap vermesini istediğinizde ekstra ödeme yapmanız gerekiyor
mu?
3.Mesai saatleri. Sanal ofis
kullanımında mesai saatleri ile ilgili kısıtlamalar var mıdır?
4.Toplantı odası kullanım
saatleri. Müşterinizle acil bir görüşme yapmanız gerekti ve toplantı odası
rezervasyonu için aradığınızda bütün toplantı odalarının o gün dolu olduğunu
öğrendiniz. Sanal ofis hizmeti veren firma bu konuda nasıl bir çözüm öneriyor?
5.Toplantı odası ücretleri.
Toplantı odalarının saatlik ücreti nedir? Toplantıdayken asistana ihtiyaç
duyarsanız böyle bir hizmetleri var mıdır?
6.Günlük ofis kiralama. Günlük
ofis kiralamak istediğinizde fiyatlandırma nasıldır? 3 kişilik bir ofiste 4
kişi çalışmak isterseniz fiyatlandırması nasıl olur?
7.Sözleşme süresi. Sözleşme
süreleri ne kadardır? Sözleşme tarihi sona erdiğinde onay alındıktan sonra
otomatik olarak yenilenir mi?
8.Rakip firmalar. Çalıştığınız
sektörden rekabet içinde olduğunuz firmalar olacak mı?
9.Güvenlik. Dosya ve
evraklarınızı bırakabileceğiniz size ait kilitli bölümleriniz olacak mı?
10.Şirket kuruluşu. Şirket
açılışı için vergi dairesine başvurduktan sonra açılış ve yoklama süreci nasıl
ilerliyor?
10 Temmuz 2012 Salı
Sekreterya!..
Sanal ofisin en güzel
avantajlarından biri de sekreterya. Şöyle açıklayabiliriz bunu; bir ofis açtığınızda en temel ihtiyaç sekreteryadır. Bu önemli ve büyük masrafı sanal ofislerde bitirebiliyorsunuz. Herkesin aklına bu kadar fazla firma varken benim
telefonlarıma nasıl bakılacak sorusu gelebiliyor. Rahat olun! Siz telefon hizmeti
istediğinizde; sizin adınıza bir hat tahsis ediliyor ve müşterileriniz
aradığında telefonlarınız şirketinizin ismiyle açılıyor. Sonrasında
bana nasıl ulaşacak derseniz; müşterinizin bilgileri alınıp anında e-mail yada telefon yoluyla size
bildiriliyor, böylece normalde kiralayacağınız bir ofiste sekreteryaya
ayıracağınız maliyetten tamamen kurtulmuş oluyorsunuz. Böyle güzel bir avantajı gözardı etmemek gerek..
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)