30 Nisan 2013 Salı

iPhone mu Android mi?

Akıllı telefon alacakların karşısındaki en kritik soruyu sorarak başlayalım: “Android’li mi olsun yoksa iOS’la mı çalışsın? Diğer bir deyişle Google’ın işletim sistemiyle çalışan Samsung, HTC, Sony, Huawei… mi olsun?

Yoksa Apple’ın iPhone’u mu?” Öncelikle Android açık, iOS ise kapalı bir yazılım. Kapalı yazılımlar, virüs ve benzeri dış tehditlere karşı daha güvenlidir ancak kullanıcı bu tarz cihazlar üzerinde daha az kontrol sahibidir. Bilgisayarınızdan iPhone’a şarkı, video veya film yüklemek istediğinizde karşılaştığınız aşamalar, bu yazılımın kullanıcı dostu olmayan yönünü gözler önüne serer. Android gibi açık yazılımlarda ise telefona şarkı ve film yüklemek, USB belleğe herhangi bir belge atmak kadar pratiktir. Ancak unutmayın ki akıllı cihaz dünyasında en çok kullanılan uygulamaların hemen hemen hepsi ilk önce iOS platformu için sunulmuştur. Diğer taraftan Whatsapp gibi çok kullanılan bazı uygulamaları iPhone’cular ücretli indirebilirken, Android’ciler ücretsiz kullanabiliyor. iOS işletim sistemiyle çalışan tek cihaz olan iPhone, yılda biri ana ürün (4, 5…) diğeri tamamlayıcı ürün (4S, 5S….) olmak üzere 2 yeni model ile karşımıza çıkıyor. Android’i kullanan birden fazla marka (Samsung, HTC, Sony, Huawei…) olduğu için yılda onlarca farklı yeni model ile karşılaşıyoruz. Bu durum, yeni ekran, işlemci, görüntü teknolojilerinin Android’e yerleşme süresini de kısaltıyor. Örneğin iPhone’un 2011 sonunda 4S ile ulaştığı 8 MP’lik kamera, Android’de 2010 başında vardı. Android’de artık standartlaşmaya başlayan mobil ödeme teknolojisi NFC ise iPhone 5’te bile hâlâ yok.

ŞARJI DA BİTMESE!Telefonlar akıllandı ama artan özellikler pil ömrünü de kısalttı. Bu durumda şarj kablonuz olmadan en azından bir gün geçirebilmek için bataryası 2000 mAh (miliamper) ve üstü olan telefonları tercih edin.

Kaynak:
www.haberturk.com

29 Nisan 2013 Pazartesi

Marka taklitçiliğine karşı otomatik sorgulama geliyor

Avrupa'nın en çok marka başvurusu yapılan ülkesi Türkiye'de 3 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşan taklit ürünlere karşı hem ağır para cezaları hem de sahteciliği ortaya çıkarmak üzere gümrüklere yeni bir sistem geliyor.
Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, Dünya Gazetesi'ne yaptığı açıklamada, Türkiye'de marka müracaatlarının ciddi boyutlara ulaştığını, 2012'de bu rakamın 110 bin olduğunu, 2011'de Avrupa'nın en çok marka müracatı yapılan ülkesi unvanını Fransa'dan alan Türkiye'nin geçen yıl da bunu koruduğunu söyledi.
Yeni Patent Kanunu neler getirecek?

Yeni Patent Kanunu ile birlikte üniversitelerin de kurumsal olarak patent müracaatında bulunabileceğini, buluşcu öğretim üyelerine buluştan elde edilen gelirin 3'te birinin verilmesi zorunluluğu getirildiğini ifade eden Yamankaradeniz, teknoloji transfer ofislerinin önünün açılacağını, teknolojide kümelenmeler olacağını, YÖK Yasası ile birlikte üniversitelerin özel sektör ile ortak teknoloji transfer ofisleri kurabileceğini anlattı. Yamankaradeniz, yeni kanun ile Türkiye'de lisanslı üretimin yaygınlaştırılacağını ifade ederek, "Patent başvurusu yapan teknoloji transfer ofisleri veya Ar-Ge merkezleri, patentleri kendi sektörlerindeki diğer firmalarla da paylaşabilecek" dedi. Türkiye'nin lisanstan para kazanma kültürüne sahip olmadığını, lisanssız üretimden dolayı ciddi kayıplar oluştuğunu belirten Yamankaradeniz, Türkiye'de nitelikli buluş sayısının 3'te bir seviyesinde bulunduğunu kaydetti. Türk Patent Enstitüsü'nün (TPE) 2023'te 50 bin yerli patent başvurusuna ulaşmayı hedeflediğini bildiren Yamankaradeniz, "Şu anda bu rakam 5 bin. Türkiye'de 200 bin sanayi işletmesi var. Bunlardan 50 bin patent çıkması çok zor değil" diye konuştu.

Yamankaradeniz, elektronik ortamda TPE'ye direkt bağlanılacağını, gümrüklerde marka taklitçiliğine karşı daha etkin bir koruma sistemine geçileceğini, otomatik sorgulamanın geleceğini duyurdu. Yamankaradeniz, "Almanya'da, ABD'de bir mal ülkeye girerken sorgulanıyor, 'bunun esas sahibi kim' diye... Burada da ürünler gümrüğe gelir gelmez üzerindeki marka araştırılıyor. Eğer o marka malı ihraç ya da ithal edenin değilse 'senin bu markayı üreten firmadan almış olduğun sözleşmen var mı? Varsa ibraz et' deniliyor. Eğer o sözleşme ibraz edilemezse markanın sahibi aranarak 'bu ürün sana mı ait' diye soruluyor" şeklinde konuştu. Artık gümrüklerin taklit ürünlere fırsat vermeyen merkezler haline geleceğini vurgulayan Yamankaradeniz, yeni kanunda taklit ürün üretenler için 20 bin liradan başlayıp 1 milyon liraya kadar çıkan idari para cezalarının söz konusu olacağını bildirdi.

Kaynak:
http://www.istekobi.com.tr/

Mobil Cihazlardaki 7 Güvenlik Açığı

Bilgisayarlar, telefonlar, tabletler derken teknolojiyi hayatımızın her alanında kullanmaya başladık. Bir çoğumuz en kritik bilgilerimizi artık kişisel bilgisayarlardan çok, akıllı telefon ve tabletlerde taşıyoruz. Özel fotoğraflarımız, videolarımız, telefon defterimiz, elektronik postalarımız hatta dolaştığımız yerlere kadar her türlü özel bilgi, akıllı telefon ve tabletlerimizde bulunuyor. Ayrıca gerekli önlemleri almazsak kolayca elde edilebiliyor.
İşte yaptığımız 7 ölümcül hata ve almamız gereken önlemler;

Mobil cihazlar için tehdit az: Mobil cihazlarda tehlikeyi artıran en önemli unsur, güvenlik önlemlerinin yetersiz olması. Çünkü bilinenin aksine çok az kişi cihazında hiçbir şifre veya güvenlik yazılımı kullanmıyor. Bu da tehlikeyi artırıyor.

Basit ve ilk akla gelen şifreler: Kullanıcıların şifreleri oldukça basit ve kolayca tahmin edilen rakam veya harflerden oluşturuyor. Doğum tarihi, tuttuğunuz takımın kuruluş yılı gibi seçilen şifreler sizi kolayca ele veriyor.

Sosyal ağlarda basit tuzaklar: Facebook, twitter, foursquare ve Google+ gibi sosyal ağ uygulamaları mobil cihazlar üzerinden kullanılıyor. Sosyal ağlar, kişisel bilgilerin en rahat toplandığı alan. Unutulan güncellemeler: Kullanıcılar mobil cihazların güncellemelerini çoğu zaman unutuyor. En son güvenlik güncellemeleri ve yamalar bu yüzden mobil cihazlara yüklenemiyor. Bu da saldırılar için uygun iklim oluşturuyor.

'Özgür olalım' derken yasal olmayan sürüme kurban olmak: Genelde iOS tabanlı iPhone işletim sisteminde bedava yazılım ve güncelleme için şifre kırmak güvenliği de tehdit ediyor. Güvenlik ayarları yapılamadığı için kullanıcılar tehdidin farkında değil.

Açık unutulan kablosuz bağlantılar: Kablosuz WiFi bağlantısı veya fotoğraf, veri alışverişi için kullanılan kablosuz bluetooth bağlantısı kişisel bilgilerin ele geçirilmesine neden oluyor. Cihazın kime ait olduğu da bilindiği için adres defteri veya fotoğraflar kolayca ele geçiriliyor.

Bedava WiFi, 3G'den tatlıdır: Pek çok kişi ücretsiz WiFi bağlantısının peşinde koşuyor. Kafe, restoran ve havalimanı gibi halka açık alanlar önemli riskleri de oluşturuyor. Bankacılık işlemi için kullanılan şifreler veya elektronik posta hesapları en çok bu tür ortamlarda kaptırılıyor. Bu uygulamları kullanırken 3G şebekesi daha güvenli.
Kaynak: Sabah

26 Nisan 2013 Cuma

Dijital pazarlama ve e-ticarette istihdam pazarı büyüyor


Sosyal medya, mobil uygulamalar, e-ticaret ve dijital pazarlama sektörleşirken, kendi mesleklerini ve istihdam piyasasını da yaratmış durumda. Çoğunda henüz resmi eğitim imkânı bulunmayan bu konularda kendini yetiştiren az sayıda "alaylı" uzmana talep artıyor. İnternet ve mobil mecranın, istihdamda da kendi kurallarını yarattığını söyleyen Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz , "Kariyer.net’te belki iki üç yıl önce adı bile geçmeyen bazı uzmanlar için firmalardan gelen talep, dikkat çekici boyutlara ulaştı. Sosyal medya uzmanı, arama motoru optimizasyonu (SEO) uzmanı, e-ticaret uzmanı, mobil içerik geliştirme veya mobil pazarlama uzmanı gibi pozisyonlar için yayınlanan iş ilanlarının sayısında her yıl bir önceki yıla göre iki üç kata varan artışlar gözleniyor. İlan sayıları hala az ama bu alanlarda deneyim ve bilgi sahibi olan adaylar çok iyi koşullarda iş bulabiliyor." diyor. Rakamlar da oldukça ilginç.. Kariyer.net’te bilişim sektöründe, 2012 yılı boyunca bir önceki yıla göre %19 artışla 12.650 iş ilanı yayınlandı. Böylece Bilişim, geçtiğimiz yıl en çok istihdam yaratan 3. sektör oldu. Bilişim sektörünün alt sektörlerinden biri olarak ayrıştırılan internet sektöründe bu rakam 1356 iş ilanı olarak gerçekleşti. Artık başlı başına bir sektör haline gelen e-ticarette ise önceki yıla göre % 37 artışla 938 iş ilanı yayınlandı.

Henüz bu alanlarda birkaç sertifika programı dışında resmi bir eğitim olmadığı için, dijital istihdam piyasası henüz "alaylı" profesyonellerin elinde. Bu yüzden Kariyer.net’te bu uzmanlar için verilen iş ilanlarında "deneyim" şartı öne çıkıyor. "Daha parlak koşullarda iş sağlayan alanlar, her sektörde olduğu gibi bilişimde de hep en son teknolojiyle ve en son trendlerle ilgili olanlar" diyen Azoz, özellikle dijital istihdam piyasasında kendine yer bulmak isteyen profesyonellerin sürekli öğrenmeyi bir yaşam felsefesi haline getirmesi gerektiğinin altını çiziyor. Çünkü bilişimin herhangi bir alanında uzmanlaşmak için resmi eğitimin üzerine mutlaka yeni bir şeyler öğrenmek ve kendini geliştirmek çok önemli.

e-ticaret iş arayanların gözdesi

Kariyer.net’te 5 bin 319 adayın katılımıyla gerçekleştirilen anket, iş arayanların e-ticaret alanındaki iş fırsatlarına oldukça sıcak baktıklarını ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 80’i e-ticaretin kariyer anlamında gelecek vaad ettiğini düşünürken, bu alanda eğitim almak ve kariyer yapmak isteyenlerin oranı da sırasıyla %71 ve %78 olarak dikkat çekiyor.

e-ticaret alanındaki iş fırsatları sizce gelecek vaad ediyor mu?
Evet %80
Hayır %20

e-ticaret alanında eğitim almak ister miydiniz?
Evet %71
Hayır % 29

e-ticaret alanında kariyer yapmak ister misiniz?
Evet %78
Hayır %21

Kaynak:
Dünya Gazetesi

25 Nisan 2013 Perşembe

Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi başladı...


Gençlik ve spor bakanlığı ile KOSGEB işbirliği altında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitiminin 2. dönemi Adıyaman, Ankara, Aksaray, Bursa, Diyarbakır, Erzurum, İstanbul, Kayseri, Kocaeli, Konya, Manisa ve Trabzon illerinde verilmek üzere başlamıştır.

Sadece bu illerde düzenlenecek ve ücretsiz olarak verilecek girişimcilik eğitimini başarıyla tamamlayan ve sertifikalarını almaya hak kazanan girişimciler KOSGEB’ in yeni iş kuranlara verdiği 30 Bin TL’ ye kadar hibe ve TL'ye kadar faizsiz krediye başvuru hakkına sahip oluyorlar.

Eğitim içeriği:
Genç Girişimciler İçin Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi aşağıda belirtilen dört ana modülden oluşan toplam 70 saatlik sınıf içi ders ve atölye çalışmalarını kapsar.

1. Modül; girişimcilik özelliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizlerine kapsayan 8 saatten oluşur.
2. Modül; iş planı kavramı ve öğelerini (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan) kapsayan 18 saatten oluşur.
3. Modül; iş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmalarını (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan) kapsayan 24 saatten oluşur.
4. Modül; iş planının yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları kapsayan 20 saatten oluşur.

24 Nisan 2013 Çarşamba

Yapı Fuarı -Turkeybuild İstanbul 2013

Firmaların yeni pazarlara açılması için önemli bir platform olan ve 100 binden fazla ziyaretçi çeken Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul, 1150 katılımcı firmayla sektörünün en büyük iki fuarı arasında gösteriliyor.

Yapı sektörünün Türkiye ve Balkanlar, Rusya ve Birleşik Devletler topluluğu ülkeleri ile Ortadoğu ve Kuzey Afrika' yı kapsayan bölgedeki en büyük buluşma noktası olan Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul, 24-28 Nisan tarihleri arasında sektörün tüm paydaşlarını buluşturuyor. Yapı Endüstri Merkezi' nin düzenlediği ve bu yıl 36.sı gerçekleşek olan fuar, 81bin metrekarelik 12 salon ve açık alanında, 1150 katılımcı firma ile Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi' nde gerçekleşiyor. Düzenlediği alan açısından yapı sektöründe düzenlenen dört büyük fuar arasında üçüncü olan Yapı Fuarı, katılımcı sayısından ise ikinci sırada yer alıyor. Firmaların kendilerini, yeni ürünlerini ve sundukları hizmeti tanıtma fırsatı bulduğu fuar, üretici ve ihracatçı firmaların yeni pazarlara açılması için de önemli bir platform görevi üstleniyor. Yurtiçi ve yurtdışından pekçok alım heyetinin ziyaret edeceği ve geçtiğimiz yıl 109 bin ziyaretçinin katıldığı Yapı Fuarı gittikçe uluslararası bir boyut kaanırken, fuara bu yıl yine 100 binin üzerinde ziyaretçi gelmesi bekleniyor.

FUAR KÜNYESİ

Fuarın adı: Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul 2013
Fuarın tanımı: Yapı, İnşaat Malzemeleri ve Teknolojileri Fuarı
Fuar tarihi: 24-28 Nisan
Fuar yeri: Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi/Büyükçekmece
Ziyaret saatleri: 10.00-19.00
Katılımcı sayısı: 1150


Kaynak:
Dünya|Fuar-Bilge Çolak

22 Nisan 2013 Pazartesi

Avrupa Bulut Ödülleri

Bilişim Sektörünün Yeni Global Ödülü

 
Türkiye’de olduğu gibi bütün dünyada Cloud Computing (Bulut Bilişim) rüzgarı esiyor. Bu alanın yarattığı ciro artarken, hizmet alan şirketlerin sayısında da dikkat çekici büyüme yaşanıyor.
Euro Cloud, işte bu büyüyen alanın Avrupa’daki en büyük organizasyonu olarak kıtanın tek ve en önemli ödülü’nü düzenliyor. EuroCloud Awards, organizasyonun temsilciliğinin bulunduğu ülkeler arasında düzenleniyor. Her ülke önce Yerel yarışmasını gerçekleştiriyor, kazananlar ise Brüksel’de (Artık Lükemburg) yarışıyor.

Bizz Consulting, Vodafone ile birlikte 2013 yılıyla birlikte bu önemli ödülü Türkiye’de de düzenlemeye başlıyor.

Cloud Award 2013 etkinliğinde Türkiye’nin bulut çözümü tedarikçilerinin başarıları vitrine çıkarılacak. Böylece Türkiye’de hızla yükselen Bulut Bilişim alanında yaratılan başarılı örnekler, hem iş dünyasının önde gelen üyelerinin yer aldığı jüri tarafından değerlendirilecek hem de Avrupa’da Türkiye’yi temsil etme olanağını yakalayacak.

Türkiye Bulut Ödülleri yarışması şu anda Türkiye bilişim sektöründe aktif olarak faaliyet gösteren inovasyoncu bulut çözümleri tedarikçileri ve müşterilerine yönelik olarak Avrupa EuroCloud Award çerçevesinde gerçekleştiriliyor.
Kaynak:
www.avrupabulutodulleri.com

17 Nisan 2013 Çarşamba

Şirket İsmi Seçiminin Önemi


Şirket kurmaya karar verdiniz. Tüm kaynakları hazırladınız. İş kolunuzu, gireceğiniz pazarı seçtiniz. Rekabet ortamını değerlendirdiniz. Sıra şirket ismi bulmaya geldi.
Şirket ismi işletmeler için büyük önem taşır. Sonuçta yaptığınız işlerde bu isimle hatırlanacaksınız. Bundan dolayı şirket ismi seçerken oldukça titiz çalışmalı ve seçici olmalısınız. Sonuçta bu isimle marka olacaksınız. Ayrıca ismi seçerken iş kolunuzla uyumlu olup olmadığına da dikkat etmelisiniz. İşinizle alakalı bir isim sizin için çok daha iyi olacaktır. Ayrıca seçilen akılda kalıcı ve çarpıcı bir isim olmalıdır. İsim seçmeyi önemli kılan bir diğer unsur ilerde şirket ismini değiştirilseniz, diğer isimle yapılan işler silinip gidebilir.

Unutmayın ki şirket başarıları isimle beraber yaşar. Ve Bir diğer önemli unsur şirket isminin daha önce kullanılmamış veya farklı bir şirket tarafından hala kullanılıyor olmasıdır. Çünkü bu hizmeti alan kişilerde kafa karışıklığına sebep olur. Ayrıca sizin başarılarınız diğer şirket tarafından yapılıyor gibi gösterilebilir. Ya da diğer şirket in hataları sizinmiş gibi davranılabilir. Bu konuya dikkat etmek oldukça önemlidir.
Şirket ismi işletmenin faaliyetlerini ifade etmekte büyük önem taşır. İyi düşünülmüş, dikkat çeken bir şirket ismi sizi bir adım öne çıkarabilir. Kullanıcıları sizi denemeye teşvik eder. İnsan aklında “BU NEDİR ?” sorusunu oluşturmak önemlidir. Unutulmaması gereken şirket ismi sadece başlangıçtır. VE sektörde iyi başlangıçlar önemlidir.
 
Kaynak:

11 Nisan 2013 Perşembe

İnovasyon Buluşmaları 2013


İş dünyasındaki yoğun rekabet ortamında şirketler için stratejik bir öneme sahip olan "İnovasyon", Açıkinovasyon öncülüğünde düzenlenecek toplantıda masaya yatırılacak. Global pazarda fark yaratmak ve rekabet avantajı elde ederek büyümek isteyen sektör ve şirketler için hazırlanan buluşmanın ilki 18 Nisan'da İstanbul Yapı-Endüstri Merkezi'nde gerçekleşecek.

Bankacılık sektörü inovasyon liderlerinin ağırlanacağı buluşmada hayata geçirdiği 5 bin 585 inovasyonla birçok ödülün sahibi olan First National Bank'ın İnovasyon Başkanı Paul Steenkamp konuşacak.

İnovasyon Buluşmaları Hakkında

Türkiye ve dünyadan nitelikli isimlerin konuşmacı olacağı İnovasyon Buluşmaları 2013 ile her dönem bir sektörde inovasyon teması işlenerek inovasyon kültürünün yaygınlaştırılması, sektörün geleceğine yönelik trendlerin belirlenmesi hedeflenmektedir. Konferans kapsamında başarılı danışmanlar ve sektörlerin önde gelenleri, Türkiye ve dünyadan başarı hikâyelerinin tartışılacağı üst düzey bir paylaşım ortamında bir araya getirilecektir.

İnovasyon Buluşmaları 2013, inovasyonu jenerik bir ifade olmaktan çıkarıp, nasıl hayata geçirileceğine dair somut ve pratik öneriler sunacaktır. İnovasyon buluşmalarının tümü bir konferans merkezinde, simültane tercüme, ikram, konferans düzeni v.b. tüm hizmetlerin en üst düzeyde sağlanması ile Açıkinovasyon.com tarafından organize edilecektir.

2013 Teması

İnovasyon Buluşmaları 2013 etkinliğinin teması bankacılık sektöründe inovasyondur. Bankalar geçmişte inovasyonu nasıl yaptılar, nasıl yapıyorlar ve nasıl yapacaklar sorularının cevaplarının aranacağı etkinlikte, başarılı inovasyon yönetimi programları ve inovatif ürün, hizmet, iş modeli örnekleri değerlendirilecektir.

Kaynak:
http://www.isteinsan.com.tr/isteinsan_gazete/83858.html
http://www.inovasyon2013.com/

10 Nisan 2013 Çarşamba

Girişimciliği Anlamak: Yolculuğunuzla İlgilidir!


Girişimcilik üzerine çeşitli tanımlar bulunmaktadır. Bir girişimciyseniz veya girişimci olma arzusuna sahipseniz, girişimcinin gerçekte ne anlama geldiğini ve nelerle ilişkilendirildiğini detaylı bir şekilde anlamak istersiniz.
Girişimciliğin; milyoner olmak, kendi işine sahip olmak veya ünlü olmak ile ilgili olduğunu düşünebilirsiniz. Bu düşünce tam anlamıyla doğru değil. Bunlar; girişimciliğin sonuçlarından yalnızca birkaçıdır, her zaman gerçekleşseler de gerçekleşmeseler de. Daha da önemlisi, bunların gerçekleşmesi gerekli de değildir.
Joseph Campbell’ın ‘Hero’s Journey’ adlı çalışması, girişimcinin yaşam döngüsünü başarılı bir şekilde haritalandırmaktadır. Bu blog, sadece bir başlangıç niteliği taşımakta, fakat Campbell’ın Finding Joe adlı dokümanter filmini izlerseniz bu kısa blogda özetlenenleri daha iyi anlayabilirsiniz.
Girişimcilik, sizin yolculuğunuzla ilişkilidir. Varış noktanız ise güçlerinizi bilmek ve onları tüm dünya ile paylaşmanız neticesinde belirlenir. Amaç, doğru bir şekilde kendinizi gerçekleştirmenizdir.


Girişimcilik Ölümle, Ayrılmayla Başlar
Campbell, kahramanın yolculuğunun iç çağrı ile başladığını iddia eder. Girişimci yolculukların çoğu da iç çağrı ile başlar. Sahip olduklarınızı terketmeniz ve ormana ilk adımınızı atmanız gerekmektedir. Harekete geçme çağrısı, anlamsız olsa da tüm mantığınıza karşı çıkabilecek kadar kuvvetlidir.
Fakat, ilk adımınızı attığınızda ve bilinmeyene doğru yol aldığınızda metamorfik ölümü deneyimlersiniz. Bilinmeye ulaşmak için konfor alanınızdan ayrılırsınız. Ve, kahramanın yolculuğu başlar.
Herhangi birinin yolunu takip etmeniz değil kendi yolunuzu çizmeniz önemlidir. Birinin patikasını takip ederseniz, birinin yolculuğunu yaşarsınız. Fakat; siz, yalnız başınıza yola girmek ve o yolu takip etmek zorundasınız.

Girişimcilik, Kendini Bilmekle İlişkilidir
Girişimci yolculuğunuz için gemiye bindikten hemen sonra, yenmeniz gereken canavarla karşılaşacaksınız. Bu canavar, sizin korkunuzdur. Bilinmeyen korkusu. Başarısızlık korkusu. Toplum korkusu. Güvensizlik korkusu. Zaman ve para kaybetme korkusu. Ve, sahip olabileceğiniz diğer korku formları. Campbell, canavara kızak takılmasına değinir.
Ne ilginçtir ki, canavara kızak takmanın tek yolu canavara teslim olmak, onu sevmekle mümkündür. Bu, korkunuzu bilmek ve kendinizi bilmek demektir. Korktuğunuz şeyleri tekrar tekrar yapmak istersiniz. Bu, cesaret gerektirir. Fakat, korkunuzla bir kere karşılaştığınızda, bildiğinizde ve sevdiğinizde; dünyayı değiştirme, dünyayı kurtarma ve daha güzel bir dünya yaratma gücüne sahip olduğunuzun farkına varacaksınız.

Girişimcilik Sizin Hikayenizle Şekillenir
Çeşitli güçlere sahip bir süper kahraman olmanız başkalarının daha önce yapamadıklarını yapabiliyorsunuz demektir. Dünya üzerinde bir Richard Branson veya Steve Jobs veya Bill Gates veya aydınlanmış Buddha olmayı seçmiş olabilirsiniz
Fakat, yolculuğunuz henüz tamamlanmadı. Geride kalan bir şey var. Hikayenizi insanlara anlatmak için onu geri getirmeniz gerekiyor. İnsanlara, yolculuğunuzun özünü verip, kendi yollarını yaratmaları için cesaret vermek isteyebilirsiniz. Hikaye, sizin yolculuğunuzu tamamlayan şeydir.




www.uluslararasigirisimcilikmerkezi.org

8 Nisan 2013 Pazartesi

OFİSİNİZ HAZIR...


HİZMET AĞINI GENİŞLETİYOR

Birbirinden farklı konseptlerde, modern ve tam donanımlı ofis alanları sunan eOfis, hizmet ağını genişletmek için Mecidiyeköy ve Ataşehir de prestijli plazalarda iki ay içinde faaliyete başlamayı  planlıyor.

Dünya Ticaret Merkezi EGS Park Bloklarında Eylül 2010 tarihinden beri Hazır ve Sanal Ofis hizmeti veren eOfis, hizmet ağını  enişletmek için Mecidiyeköy ve Ataşehir de prestijli plazalarda iki ay içinde faaliyete başlamayı planlıyor. Hizmetlerini üç ana başlık altında toplayan şirketin profesyonellere sunduğu çözümleri eOfis İş Geliştirme ve Pazarlama Müdürü Onur Kenar, şöyle anlatıyor: “Ofise gelmeden de ofis işlerinizin operasyondaki arkadaşlarımızın aracılığı ile yönetilmesini sağlayan Sanal Ofis hizmetimiz; Türkçe ve İngilizce iş telefonlarınızın karşılanıp telefon trafiğinin yönetilmesini kapsıyor. Açık veya Paylaşımlı Ofis hizmetimiz ise; kısa süreli ofis ihtiyaçlarınızı minimum maliyet ve maksimum verimlilik ile karşılayan, ortak bir çalışma alanında hazır ofislerin tüm imkânlarının kullanılmanızı ve birçok farklı alanda faaliyet gösteren şirketlerle networking yapmanızı sağlayan çalışma sistemidir. Düzenli olarak bir ofise ihtiyaç duyan profesyoneller için ideal ofis çözümüdür. Kullandıkça öde gibi esnek bir politikaya sahip olan hazır ofis sistemi de firmaların tercih edebileceği alternatif çözümlerdendir. Hiçbir genel gider olmadan size ait kapalı ofisinize geçip çalışmalarınıza devam edebilirsiniz.”

İş hayatınızı kolaylaştıracak alternatif ofis alanları sunuyor
eOfis olarak iş hayatınızı kolaylaştıracak ve yatırım yapmadan büyük masraflardan kurtaracak alternatif ofis alanları hazırladıklarını söyleyen Kenar, şu bilgileri veriyor: “Prestijli iş adreslerinde ofis kiralamak dekorasyon, tadilat, yeni mobilyalar, internet, telefon, faks, elektrik, su ve doğal gaz faturaları, aidat ücreti göz önüne alındığında oldukça masraflı bir iştir. eOfis ailesi; sizi, tüm bu masraflardan kurtaracak profesyonel bir çalışma ortamı sunuyor. Prestijli ofis alanlarımızı dilediğinizde kullanabilir, misafirlerinizi ağırlayabilir toplantılarınızı yapabilirsiniz. Bir eOfis üyesi hizmetlerimiz olan sanal ofis, hazır ofis, toplantı odası, sekretarya ve transfer gibi hizmetleri, profesyonel  çalışma ortamlarında kullanabiliyor. Amacımız birçok hizmeti bir arada sunmak. Mali müşavirinizle, denetçinizle, teknik ekibiniz gibi yardımcı personelinizle aynı ortamda çalışma imkânını sağlıyoruz.”

Ofis kurulumu için yapılan hiçbir yatırım müşteriye yansıtılmıyor
“Hazır ofis sisteminin, geleneksel ofislere oranla avantajlı olmasında en büyük etken, temizlik, mutfak, ofis bakım ve giderlerinin yanı sıra sekretarya hizmetinin ek ücretler uygulanmadan müşteriye sunulmasıdır” diyen Kenar, ofis kurulumu için yapılan hiçbir yatırımın, müşteriye yansıtılmadığını söylüyor. Stopaj yerine KDV avantajı sağlandığını belirten yönetici, A sınıfı plazada maliyetlerin, yüzde 20 den yüzde 80’e kadar düştüğünü sözlerine ekliyor. İş merkezi bölgelerindeki ofislerin daha çok tercih edildiğini vurgulayan Kenar,  “Bizim tercih edilmemizin nedeni; Dünya Ticaret merkezi ve CNR Fuar alanına yakın olmamız ve havaalanına 3 dakikalık bir mesafede bulunmamızdır” diyor.

Farklı konseptlerde modern ve tam donanımlı toplantı odaları hazırlıyor
Müşterilerinin rahatı ve konforu için, rahat telefon görüşme odalarından ev rahatlığında çalışabilmelerine kadar ofis çalışma ortamı hazırladıklarını dile getiren Kenar,şu bilgileri veriyor: “Altı toplantı odamızı birbirinden çok farklı konseptlerde modern ve tam donanımlı olarak hazırladık. Hazır ofislerde modern görünüme ve konfora önem verdik. 1.sınıf mutfak, dinlenme alanları ve fuaye alanları hazırladık. Her müşterimize kargo alanları, posta kutuları, deskler, özel dolaplar tahsis ettik. Her ofis ve toplantı odalarının girişlerine ve ofis girişine bilgi ekranları ve TV’ler yerleştirdik. Bu sayede tüm ofis ve toplantı odaları ile ilgili bilgi, odaya girilmeden önce misafirlere verilmekte. Aynı zamanda bu terminalleri oda içlerine de koyarak müşterilerimizin bizlere hızlı ulaşmasını ve hizmet kalitesini arttırmayı hedefledik. Biz ofisleri kullandıkça ödeyeceğiniz bir sistemle öne çıkartıyoruz. Bu konuda hem fiyat, lokasyon ve özellikle ofis kalitesinde çok iddialıyız. Tek kişilik modern ofis alanlarımız var. Mümkün olduğunca talebe göre dekorasyon yapıyoruz.”

Kobilife Dergisinden...