28 Eylül 2013 Cumartesi

Yeni girişimcilere tavsiyeler

Ülkemizde girişimcilik küresel ekonominin de gittikçe yaygınlaşması ile birlikte daha fazla önem kazanmaya başlamış, hükümetler tarafından da kayıtsız kalınmayarak ülke politikalarında yer etmeye başlamıştır. Gelişmiş birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de ekonomik istikrarın ve istihdamın çözümünün, girişimcilerin teşvik edilmesini sağlamak olduğuna inanılmaktadır. Girişimciliğin teşvik edilmesini ilerleyen yazılarımda paylaşacağım. Şimdi konumuza dönelim.
Yeni girişimciler, akıllarına bir iş fikri veya proje geldiğinde herhangi bir plan yapmadan, araştırmadan, rakiplerini tanımadan hemen o işe atılmak isterler. Evet! Girişimciliğin ruhunda bu var fakat bu atılım çoğu zaman başarısız girişimcilerin ve işletmelerin oluşmasına ve hatta işletmelerin hızla kapanmasına yol açmaktadır. Unutmayın ki ülkemizde kurulan işletmelerin % 50'si ilk  2 yılda, % 70'i ilk 5 yılda kapanmaktadır. Sizde kapanan bu firmalar arasında olmak istemiyorsanız işte size tavsiyeler;

1. İş fikrinizi bir kağıda yazıp, detaylandırın: Bunun ne önemi var diyebilirsiniz fakat söz uçar, yazı kalır. İş fikrinizin tam olarak ne olduğunu yazamazsanız işinizi anlatacağınız kişileri de ikna edemezseniz. ”E benim şöyle bi projem var, yandan 2 düğme çıkıyor, şuraya basıyon elma veriyor” Böyle iş fikri anlatanlar var! Mutlaka ama mutlaka işinizin detaylandırılması ve iş planınızın (profesyonel olması şart değil) yapılması gerekiyor.

2. İş fikri uygulanabilir mi?: İş fikrinizin uygulanabilir olup olmadığını araştırmanızın en iyi yolu rakiplere bir göz atmaktadır. Bu iş fikri ile rakipler hangi ürün ve hizmetleri sunmuşlar, kime satmışlar, yıllık ciroları neler? Eğer iş fikriniz yeni bir iş fikri ve henüz kimse tarafından uygulanmamışsa iki kat riskli bir iş fikriniz var demektir. Bunun için de yapılabilirlik araştırması için danışmanlara mutlaka başvurmalısınız.

3.  İşi netleştirdik, ya sonra?: İş fikriniz kafanızda oturdu ve bu işi yapmak için yola koyulacaksınız, peki nereden başlayacağım? İlk yapacağınız iş -home office mi çalışacaksınız yoksa, bir yer kiralayıp orada mı çalışacaksınız- çalışma alanınızın kesinleştirilmesidir.

4. Kuruluş işlemleri: Yer kesinleştikten sonra evden veya kiraladığı işyerinden çalışan herkesin vergi dairesine başvurması, vergi numarası ve bağkur kaydı yaptırması zorunludur. Bu işlemlerden sonra girişimci ilgili odalara kayıt olur, noterden imza sirküleri ve şirket sözleşmesi gibi belgeleri alır. Bu işlemler en fazla bir hafta sürmekte, masraf olarakta şahıs işletmeleri için 500-1.500 TL arası, limited şirketler içinde 1.000-2.500 TL arasında bir masraf teşkil etmektedir.

5. Demirbaşlar: Kuruluş işlemleri sürerken işletmemize alacağımız makine teçhizat-ofis donanım-yazılım gibi demirbaşlarımızın araştırmaları yapılmalı ve bunları işletmemize faaliyete başlayabilmek için almalıyız. Evden çalışmayanlar işletmenin tüm elektrik, su, telefon, internet başvurularını yapmalı ve tam olarak faaliyete hazır hale gelmelidirler.

6. İnsan Kaynakları: Girişimcilerin en büyük yanlışı “herşeyi ben bilirim!” düşüncesidir. Oysa bir işletme kurulduğunda tüm kademelerde kendisi rol almak isteyen işletme sahipleri çoğunlukla başarısız olmaya mahkumdurlar. Mutlaka ama mutlaka işin ehli nitelikli elemanlarla çalışılmalı, bilinmeyen bir şeyler olduğunda onlara danışılmalıdır.

7. Açılış/Tanıtım: Sürecini çok genel olarak sizi sıkmadan anlattığım girişimciliğin en önemli aşaması tanıtımdır. Siz isterseniz dünyanın en verimli ürününü/hizmetini üretin/sağlayın eğer ondan kimse haberdar değilse satış yapamazsınız. Bu yüzden ürün veya hizmetinizi doğru pazarlama kanalları kullanarak pazarlamalısınız. Bu konuya da daha sonraki yazılarımda değineceğim.


İşinizi kurdunuz, hayırlısı olsun… =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder