26 Nisan 2013 Cuma

Dijital pazarlama ve e-ticarette istihdam pazarı büyüyor


Sosyal medya, mobil uygulamalar, e-ticaret ve dijital pazarlama sektörleşirken, kendi mesleklerini ve istihdam piyasasını da yaratmış durumda. Çoğunda henüz resmi eğitim imkânı bulunmayan bu konularda kendini yetiştiren az sayıda "alaylı" uzmana talep artıyor. İnternet ve mobil mecranın, istihdamda da kendi kurallarını yarattığını söyleyen Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz , "Kariyer.net’te belki iki üç yıl önce adı bile geçmeyen bazı uzmanlar için firmalardan gelen talep, dikkat çekici boyutlara ulaştı. Sosyal medya uzmanı, arama motoru optimizasyonu (SEO) uzmanı, e-ticaret uzmanı, mobil içerik geliştirme veya mobil pazarlama uzmanı gibi pozisyonlar için yayınlanan iş ilanlarının sayısında her yıl bir önceki yıla göre iki üç kata varan artışlar gözleniyor. İlan sayıları hala az ama bu alanlarda deneyim ve bilgi sahibi olan adaylar çok iyi koşullarda iş bulabiliyor." diyor. Rakamlar da oldukça ilginç.. Kariyer.net’te bilişim sektöründe, 2012 yılı boyunca bir önceki yıla göre %19 artışla 12.650 iş ilanı yayınlandı. Böylece Bilişim, geçtiğimiz yıl en çok istihdam yaratan 3. sektör oldu. Bilişim sektörünün alt sektörlerinden biri olarak ayrıştırılan internet sektöründe bu rakam 1356 iş ilanı olarak gerçekleşti. Artık başlı başına bir sektör haline gelen e-ticarette ise önceki yıla göre % 37 artışla 938 iş ilanı yayınlandı.

Henüz bu alanlarda birkaç sertifika programı dışında resmi bir eğitim olmadığı için, dijital istihdam piyasası henüz "alaylı" profesyonellerin elinde. Bu yüzden Kariyer.net’te bu uzmanlar için verilen iş ilanlarında "deneyim" şartı öne çıkıyor. "Daha parlak koşullarda iş sağlayan alanlar, her sektörde olduğu gibi bilişimde de hep en son teknolojiyle ve en son trendlerle ilgili olanlar" diyen Azoz, özellikle dijital istihdam piyasasında kendine yer bulmak isteyen profesyonellerin sürekli öğrenmeyi bir yaşam felsefesi haline getirmesi gerektiğinin altını çiziyor. Çünkü bilişimin herhangi bir alanında uzmanlaşmak için resmi eğitimin üzerine mutlaka yeni bir şeyler öğrenmek ve kendini geliştirmek çok önemli.

e-ticaret iş arayanların gözdesi

Kariyer.net’te 5 bin 319 adayın katılımıyla gerçekleştirilen anket, iş arayanların e-ticaret alanındaki iş fırsatlarına oldukça sıcak baktıklarını ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 80’i e-ticaretin kariyer anlamında gelecek vaad ettiğini düşünürken, bu alanda eğitim almak ve kariyer yapmak isteyenlerin oranı da sırasıyla %71 ve %78 olarak dikkat çekiyor.

e-ticaret alanındaki iş fırsatları sizce gelecek vaad ediyor mu?
Evet %80
Hayır %20

e-ticaret alanında eğitim almak ister miydiniz?
Evet %71
Hayır % 29

e-ticaret alanında kariyer yapmak ister misiniz?
Evet %78
Hayır %21

Kaynak:
Dünya Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder